петък, юни 05, 2009

Вяра


Храмът Божи втори дом не ми е,
празници пропуснала съм доста.
Вярваща съм, но не съм от тия,
дето спазват заповеди, пости...
Къщата ми пълна е със свещи,
имам и кандило на стената.
Паля го, когато в мене нещо
прави ме смирена - до превратност.
Имам и икони - знам ли колко?
Кротко подредени са на изток.
Без да коленича, всяка болка
с тях съм споделила - като с близки.
Нямам нужда от посредник Божи.
Моят храм е мойта съвест чиста.
Вярата в сърцето ми не може
друг да ми вмени, ако не искам.

5 коментара:

  1. Много близко до моите мисли.
    Поздрав за хубавото стихотворение.
    :)

    ОтговорИзтриване
  2. Добавям и доказателство към първата си реплика.:))

    Вечерни размисли

    Със Господ имам малко странна връзка -
    ту карам Му се, ту Го възхвалявам.
    И ако някога „отгоре” ме напръскат,
    се сещам, че в едното прекалявам.

    Не съм от често влизащите в църква,
    но моят храм е кътче във сърцето.
    А то човешко е и често бърка...
    Тогава моля, както е прието,

    да ми покажат истинските порти,
    които за малцина се отварят.
    Забравям за човешката си гордост
    и за гнева си пагубен забравям.

    И някой път, преди петлите будна,
    когато ми е нервно и тревожно,
    си мисля, че на друг му е по-трудно,
    и с радост би облякъл мойта кожа.

    Понякога се чувствам закъсняла
    за влак невидим на незнайна гара,
    че някак времето за мен е спряло
    или накриво е застанал зарът.

    Не смея вече да си пожелая
    към по-добро промяна да настъпи,
    от страх, че тъй ще предизвикам края
    на нещо друго, дето ми е скъпо.

    Не искам с други кръста си да меря.
    Най-злият враг е най-добър учител.
    Не съм отличничка на Господ във тефтера,
    но ще Го гледам право във очите.

    15.05.2009г

    ОтговорИзтриване
  3. чудесно е стихотворението ти и наистина много близко като усещане! благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам това творение!:)

    ОтговорИзтриване