събота, април 11, 2009

Да бях... (29)

Да бях безпомощна желана плячка

на мушката на някой млад авджия...

Сама направила бих първа крачка -

с оръжието си - ах! - да ме пробие.

Да бях се жертвала поне сефтето

да съм на голобради аджамия...

Така ме гледаше с мерак момчето -

припòтих се под пъстрата... шамия.

Да бях превела оня ябанджия

(що искаше я татювата къща)

зад гъстите, скътани шаварлùи -

да реже, да огъва, да обръща...

Да бях си сложила фустана турунджùя...

да светна, сякаш слънце е огрело.

Тогаз да видиш - първи айналùя

как мен ще избере от цяло село.

Да бях... със всичките... поне за малко.

Не става - вкъщи имам касканджия.

À мръднала съм - веднага тупалка.

А пък и аз не съм... не съм от тия.

* авджия - ловец

  аджамия - млад, неопитен

  шамия - забрадка

  ябанджия - чужденец

  шаварлия - място, обрасло с камъш

  турунджия - оранжев, портокалов цвят

  айналия - хубав, красив

  касканджия - ревнивец, завистник

Няма коментари:

Публикуване на коментар